بهترین روش برای شارژ باتری ماشین

راستش را بخواهید گوشی‌های موبایل و لوازم الکترونیکی خانگی ما را تا حدی بدعادت کرده‌اند! هرگاه باتری دستگاه‌های الکترونیکی خانگی‌مان تخلیه بشود آن‌ها را به شارژر وصل می‌کنیم! اما شارژ کردن باتری ماشین اینگونه کار نمی‌کند و در واقع یک فرآیند دستی است. طراحی باتری ماشین با سایر لوازم الکترونیک بسیار متفاوت است. بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی که در زندگی‌مان از آن‌ها استفاده می‌کنیم و باتری‌هایشان برای دستورالعمل‌های شارژ دوباره برنامه‌نویسی شده‌اند؛ آن‌ها تمامی مراحل شارژ کردن باتری را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. برای مثال باتری‌های تلفن همراه شامل خطوط باریک الکترونیکی‌ای می‌باشند. بدین‌ صورت باتری با پردازنده ارتباط برقرارمی‌کند. این خطوط پیام‌هایی درباره ولتاژ، نرخ آمپر و زمان لازم برای شارژ با پردازنده رد و بدل می‌کنند. البته لازم به ذکر است که این حجم از محاسبات و انتقال داده تاثیر مستقیمی بر عمر باتری می‎گذارند. باتری ماشین از هیچ یک از این فناوری‌ها برخوردار نیست.
برای بالاتر بردن طول عمر باتری ماشین، پیچیدگی‌های الکترونیکی اینچنینی هیچ جایی در فرآیند تولید و طراحی آن ندارند. ولی به هر ترتیب تخلیه شدن باتری یک مسئله طبیعی و اجتناب ناپذیر است؛ و باتری خالی شده قاعدتا باید دوباره شارژ بشود. در این مقاله قصد داریم هرآنچه لازم است درباره باتری ماشین و شارژ آن بدانید را به شما آموزش داده و در نهایت بهترین روش برای شارژ باتری ماشین را معرفی کنیم. پس اگر شما هم دغدغه تخلیه شدن شارژ باتری ماشین‌تان را دارید یا اینکه همین حالا هم باتری ماشین‌تان خالی شده است و به فکر شارژ آن هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

مرحله اول: آماده سازی باتری برای شارژ

با جستجو در اینترنت برای فراگیری بهترین روش برای شارژ باتری ماشین ممکن است با روش‌ها و فرآیندهای گوناگونی برای شارژ باتری ماشین آشنا شده باشید. برخی از این روش‌ها مرسوم و برخی دیگر نامرسوم‌تر از دیگر روش‌ها جلوه می‌کنند. تمامی این روش‌ها عملا کارساز هستند اما واقعیت این است که شماری از آن‌ها، مانند استفاده از شارژر ۱۹ واتی لپ‌تاپ برای شارژ باتری ماشین، ممکن است عملکرد بهینه و مقبولی نداشته باشند، یا اینکه بدتر از آن، به باتری ماشین صدمات جبران ناپذیری وارد کنند. از همین رو ما قصد داریم صرفا روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که امتحان خود را پس داده باشند و مورد تایید تعمیرکاران خبره و متخصصان عرصه باتری و برق ماشین باشند. به هر ترتیب، از هر روشی که بخواهید باتری ماشین را شارژ بکنید، نخستین گام آماده‌سازی باتری برای شارژ است. این مرحله شامل بررسی باتری و اتصالات آن، و همچنین پاکسازی آن می‌باشد که در این بخش به تفصیل به آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت.

1.اول ایمنی، بعد کار!

رعایت نکات ایمنی مهم‌ترین عاملی است که باید هنگام کار با وسیله نقلیه خود در نظر داشته باشید. برای شروع بهتر است سراغ عینک ایمنی برویم، چرا که عینک ایمنی از چشمان شما در برابر جهش ذرات، براده‌ها، جرقه‌ها و مایعات باتری ماشین داخل چشم جلوگیری می‌کند. دستکش کار را نیز فراموش نکنید. برای کار کردن با باتری ماشین بهتر است مطمئن شوید که محیط پاکیزه است و از جریان هوای خوبی برخوردار است، برخورداری از نور کافی نیز یکی دیگر از نکات کلیدی است؛ کار کردن روی ماشین در تاریکی و نور کم می‌تواند مشکلات بسیاری برای شما رقم بزند.

•  استفاده از دستکش الزامی نیست اما می‌تواند از دستان شما در برابر آسیب‌های احتمالی مانند بریدگی هنگام کار با ماشین محافظت کند.
•  مطمئن شوید هنگام کار با باتری ماشین کودکی اطراف ماشین نباشد زیرا اگر کابل‌های مثبت و منفی با یکدیگر تماس پیدا بکنند جرقه خواهند زد و این ممکن است برای کودکان خطرناک باشد. 

2.نوع باتری خود را تعیین کنید

برای شارژ صحیح باتری ماشین ابتدا باید از نوع باتری‌تان اطلاع کسب کنید. نوع باتری اکثرا روی برچسبی روی باتری درج شده است. اما در صورتی که برچسب روی بدنه باتری از بین رفته بود، می‌توان از ظاهر بدنه باتری، نوع آن را تعیین کرد. ولتاژ باتری نیز روی برچسب آن ذکر شده است. انواع باتری‌های ماشین عبارتند از:
•  باتری تر (اسیدی یا غیر سیلدی): باتری‌های اسیدی عموما شامل ۶ درپوش روی بدنه خود می‌باشند که همین نکته مهم‌ترین و بارزترین عامل برای تشخیص نوع باتری به شمار می‌رود. عملکرد باتری‌های تر را می‌توان با تنظیم سطح آب مقطر آن‌ها تا حد قابل توجهی بهبود داد.
•  باتری خشک (اتمی یا سیلدی): باتری‌های خشک کاملا مهر و موم شده‌اند و نیاز به نگهداری خاصی ندارند و تنها از ۱ یا ۲ درپوش برخوردارند که نباید با آن‌ها کاری داشت.

3.یک شارژر باتری تهیه کنید

اگر قصد دارید باتری خود را با استفاده از شارژر باتری ماشین شارژ بکنید، حتما باید شارژری تهیه بکنید که برای باتری ماشین شما مناسب باشد. بیشتر شارژرها برای تمام انواع باتری‌ها کارساز خواهند بود، بجز “ژل باتری”‌ها. شارژرهایی در بازار موجودند که از قابلیت شارژ سریع برخوردارند که می‌توانند با سرعت بسیار بیشتری باتری ماشین شما را شارژ کنند. از طرفی شارژرهای قطره‌ای را داریم که فرآیند شارژشان آهسته‌تر است اما شارژ بادوام‌تری دارند. بسیاری از شارژرهای به‌روزتر از شامل پردازنده‌ای می‌باشند که نشان می‌دهد چه ظرفیتی از باتری شارژ شده است. این شارژرهای دیجیتالی به محض پر شدن باتری به صورت خودکار فرآیند شارژ را متوقف می‌کنند. باتری‌های ساده‌تر و قدیمی‌تر باید به‌صورت دستی متوقف بشوند تا از شارژ بیش از حد باتری جلوگیری بشود. بنابراین نباید این شارژرها را به باتری متصل کرده و سپس آن‌ها را به حال خود رها کرد.
• حتما دستورالعمل کاتالوگ شارژر باتری را مطالعه کنید تا مطمئن شوید به درستی از آن استفاده می‌کنید.
• حتی باتری‌های دیجیتال امروزی نیز باید هنگام استفاده مورد نظارت قرار بگیرند تا مطمئن باشید به درستی کار می‌کنند و پس از شارژ کامل، متوقف می‌شوند.

4.در صورت لزوم باتری را قطع و از خودرو جدا کنید

بسیار مهم است که پیش از اعمال هرگونه تعمیر یا فرآیند نگهداری، باتری را از خودرو جدا کنید. در بیشتر موارد می‌توان بدون جداسازی باتری از خودرو آن را شارژ نمود، اما اگر باتری طوری دور از دسترس است نمی‌توان به راحتی با آن کار کرد یا کابل‌ها را به آن وصل کرد، بهتر است آن را از ماشین جدا کنید و سپس به شارژ آن بپردازید.
• نخست قطب منفی را قطع کنید، بعد سراغ قطب مثبت بروید.

5.پایانه‌های باتری را تمیز کنید

هرگونه خاک، آلودگی یا رسوب روی پایانه باتری می‌تواند باعث شود کابل‌های شارژ نتوانند یک اتصال قدرتمند با باتری برقرار کنند. بنابراین بسیار مهم است که پایانه‌های باتری تمیز باشند. استفاده از جوش شیرین و یک پارچه مرطوب تمیز یا سمباده نرم برای زدودن زنگ و رسوب می‌تواند چاره‌ساز باشد.
• گاهی ممکن است دریابید که باتری از شارژ مطلوبی برخوردار است و این پایانه‌های آلوده بوده‌اند که اجازه نمی‌دادند برق به خوبی در ماشین جریان پیدا کند.
• به هیچ وجه با دست برهنه به پایانه‌های باتری دست نزنید؛ مخصوصا اگر پودر سفیدی روی آن‌ها مشاهده کردید! این پودر معمولا سولفوریک اسید خشک شده است و در صورت تماس می‌تواند پوست دست شما را بسوزاند.

روش اول: استفاده از شارژر باتری خودرو

بهترین روش برای شارژ باتری ماشین استفاده از شارژر باتری است. این روش مورد اطمینان‌ترین و قدرتمندترین روش برای شارژ باتری ماشین محسوب می‌شود. در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که چطور با استفاده از شارژر باتری ماشین می‌توانید باتری‌ای که کاملا خالی شده است را شارژ کنید.

1.شارژر را روی سطح محکم و صاف قرار دهید

هرگز شارژر باتری ماشین مستقیما روی باتری قرار ندهید، چرا که ممکن است موجب اتصال پایانه‌های مثبت و منفی شده و از همین رو آسیب جدی‌ای به باتری وارد کرده و حتی ممکن است موجب احتراق باتری بشود. در عوض باتری را روی سطح صاف و محکمی، در دورترین نقطه‌ای که کابل‌ها اجازه می‌دهند قرار دهید. پیش از آنکه شارژر به پریز بزنید، مطمئن شوید هوا به خوبی جریان دارد، از همین رو اگر در پارکینگ مشغول به کار هستید بهتر است در یا پنجره پارکینگ را باز کنید.
• مطمئن شوید شارژر روی سطح محکمی قرار دارد تا از افتادن یا قطع اتصال آن با باتری جلوگیری کنید.
• از تمام طول کابل برای ایجاد فاصله حداکثری بین باتری و شارژر استفاده کنید.

2.شارژر را به باتری وصل کنید

کابل سیاه شارژر با علامت “-” به پایانه منفی با همین علامت وصل کنید. سپس کابل قرمز با علامت “+” را به پایانه مثبت باتری با علامت یکسان وصل کنید. پیش از روشن کردن شارژر یا اتصال آن به پریز، از درستی اتصال کابل‌ها اطمینان حاصل کنید؛ بسیار مراقب باشید چرا که اتصال کابل‌ها به پایانه‌های اشتباه می‌تواند منجر به وارد شدن آسیب جدی به باتری یا حتی آتش‌گرفتگی آن بشود.

3.شارژر را تنظیم کنید

برخی شارژرهای دیجیتال ممکن است قابلیت این را داشته باشند که ولتاژ موجود در باتری را تشخیص دهند و به شما اجازه بدهند که سطح ولتاژ نهایی را تعیین کنید، در حالی که در مدل‌های قدیمی‌تر تنها امکانی که شارژر در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان روشن و خاموش کردن شارژر باشد. شارژرهای سرعتی همچنین به شما این اجازه را خواهند داد که سرعت شارژ باتری را انتخاب کنید. قابلیت شارژ سریع برای باتری‌ای مناسب است که اخیرا در اثر اتفاقی مانند روشن ماندن چراغ جلوی ماشین تخلیه شده باشد مناسب است، در عوض برای باتری‌هایی که مدتی است خالی مانده‌اند، شارژ آهسته لازم است.
•  اگر می‌توانستید ولتاژی که شارژر با رسیدن به آن شارژ را متوقف کند تعیین کنید، بهترین گزینه همان ولتاژی است که روی بدنه شارژر درج شده است.
•  اگر قرار نیست از خودرو استفاده کنید هرگز شارژر را روی حالت سریع قرار ندهید.
•  اگر باتری برای مدتی خالی مانده است، بهتر است شارژر را روی حالت کند قرار دهید و اجازه دهید باتری شب تا صبح به آهستگی کاملا پر شود.

4. باتری را بررسی کنید

پس از شارژ شدن باتری، آن را بررسی کنید تا ببینید کار می‌کند یا خیر. برخی شارژرهای دیجیتال گزارشی از باتری به شما ارائه خواهند داد که نشان می‌دهد باتری به خوبی شارژر را نگه می‌دارد یا اینکه باید آن را تعویض کنید. همچنین بد نیست اگر از یک ولت‌متر استفاده کنید تا ولتاژ باتری پس از شارژ را بررسی کنید. اگر باتری را از ماشین خارج نکرده‌اید بهترین راه برای آزمایش باتری این است که سعی کنید ماشین را روشن کنید.

روش دوم: باتری به باتری

اگر باتری ماشین شما هم تا به حال یک بار خالی شده باشد حتمااصطلاح باتری به باتری به گوش‌تان خورده است. استفاده از روش باتری به باتری شاید بهینه‌ترین روش برای شارژ باتری ماشین نباشد اما بدون شک بهترین روش برای شارژ باتری ماشین در مواقع عدم دسترسی به شارژر باتری است. برای شارژ باتری ماشین با روش باتری به باتری به تنها چیزی که نیاز خواهید داشت یک ماشین با باتری سالم و یک عدد کابل جامپر است. در ادامه بیشتر با ساز و کار این روش آسان و کاربردی آشنا خواهیم شد.

1. یک خودرو سالم را رو به روی خودرو با باتری خالی پارک کنید

در روش باتری به باتری ما از سیستم برقی یک خودرو سالم برای شارژ یک باتری خالی استفاده می‌کنیم. در روش باتری به باتری، باتری خالی تنها تا حدی شارژ می‌شود که بتواند ماشین را روشن بکند تا ماشین با حرکت کردن دینام را به کار بیاندازد و بدین صورت باتری توسط دینام شارژ بشود. در شروع باید خودرو سالم را مقابل باتری خالی پارک کنید تا کابل جامپر بتواند دو باتری را به یکدیگر متصل کند.
• حتما حواس‌تان باشد که ترمز دستی هردو خودرو را بکشید تا ماشین‌ها هنگام فرآیند شارژ حرکت نکنند.

2. باتری دو خودرو را توسط کابل جامپر به یکدیگر متصل کنید

یه یاد داشته باشید که وقتی کابل جامپر را به باتری متصل کرده باشید، برخورد قطب‌های مثبت و منفی کابل در سوی دیگر با یکدیگر موجب ایجاد جرقه‌هایی خواهد شد که می‌توانند خطرناک باشند. هردو ماشین را خاموش کنید، سپس ابتدا یک سر مثبت کابل را به باتری خالی و سر مثبت دیگر کابل را به باتری سالم متصل کنید. مراقب باشید که کابل منفی در کاپوت آویزان نباشد و به موتور یا قسمت فلزی دیگری اصابت نکند، چرا که در این صورت جریان الکتریکی ایجاد خواهد شد. حال یک سر کابل منفی را به پایانه منفی باتری خالی و بعد یک سر کابل را به پایانه منفی باتری سالم وصل کنید.
• برای اینکه اتصال قدرتمند و صحیحی داشته باشید باید پایانه‌های هردو باتری را به خوبی تمیز کنید.
• مراقب باشید که حتما کابل مثبت را به پایانه‌های مثبت و کابل‌های منفی را به پایانه‌های منفی وصل کنید، چرا که جابه‌جا وصل کردن کابل‌ها بی‌شک موجب آسیب جدی به باتری و آتش‌سوزی خواهد شد.

3. ماشین سالم را استارت بزنید

حال که از ایمنی اتصال کابل‌ها و باتری‌ها مطمئن شدید، وقت آن است که ماشین سالم را استارت بزنید تا سیستم الکتریکی آن بتواند شارژ باتری خالی را آغاز کند. به خاطر داشته باشید که نباید هیچ‌کدام از ماشین‌ها را هنگام شارژ باتری به باتری حرکت بدهید. پیش از تلاش برای روشن کردن باتری خالی، اجازه بدهید برای چند دقیقه خودرو سالم روشن باشد.
• پس از ۲ الی ۳ دقیقه سعی کنید ماشین با باتری خالی را استارت بزنید. اگر باتری ماشین به تازگی تخلیه شده باشد باید استارت بخورد و روشن بشود.
• اگر ماشین پس از ۲ یا ۳ دقیقه روشن نشد اجازه بدهید کمی بیشتر شارژ بشود. اگر باتری برای مدتی خالی مانده باشد به زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارد.

4. کابل‌ها را قطع کنید و اجازه دهید ماشین کار کند

پس از آنکه ماشین استارت خورد و روشن شد می‌توانید کابل‌های جامپر را از هردو ماشین قطع کنید. اجازه دهید خودرویی که باتری خالی داشته است کمی روشن باشد و با آن حرکت کنید. این را بدانید که شاید برق کافی برای استارت خوردن و روشن شدن را به باتری رسانده باشید، اما اگر بلافاصله ماشین را خاموش کنید ممکن است دیگر الکتریسیته کافی برای استارت خوردن دوباره را نداشته باشد. اجازه بدهید ماشین روشن باشد و با آن حرکت کنید تا دینام خودرو دوباره به کار بیافتد و فرصت این را داشته باشد که مسئولیت شارژ باقی ظرفیت باتری را بر عهده بگیرد.

کار نکردن ماشین پس از شارژ به چه معناست؟

شاید با خود فکر کنید هیچ‌ چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که بخواهید روز خود را شروع کنید و به سوی محل کار یا دانشگاه‌تان بروید اما با ماشینی که روشن نمی‌شود، یا به عبارتی دیگر با یک باتری خالی مواجه شوید. اما همان‌طور که از قدیم گفته‌اند، اوضاع همیشه می‌تواند بدتر بشود. می‌پرسید چطور؟ فکر کنید پس از مواجهه با باتری خالی، دردسر و هزینه دستیابی به یک شارژر باتری ماشین را به گردن گرفتید یا اینکه مجبور شدید از یکی از نزدیکان‌تان برای شارژ باتری به باتری ماشین کمک بگیرید، باز هم ماشین‌تان روشن نشود. می‌توانیم ناامیدی، هراس و استیصالی که آن لحظه به شما هجوم می‌آورد را به خوبی تجسم کنید؛ اما خودتان را نبازید! این اتفاق برای هرکسی ممکن است رخ بدهد. بهتر است به‌جای خشمگین شدن یا زانوی غم بغل گرفتن، آستین‌هایتان را بالا بزنید و فورا به عیب‌یابی ماشین‌تان مشغول شوید. دلایل مختلفی برای روشن نشدن باتری پس از شارژ وجود دارد و رفع کردن برخی از آن‌ها کاری ساده و کم‌هزینه است، اما برخی دیگر نیاز به کمک یک متخصص دارد. ولی به هر ترتیب نمی‌توان منکر این شد که اگر هرچه سریع‌تر به منبع مشکل پی ببریم، از بین بردن آن نیز جلوتر می‌افتد؛ پس بیایید باهم فرآیند عیب‌یابی باتری ماشین را شروع کنیم.

1. مشکل از باتری است یا از شارژر؟

این اولین سوالی است که پس از روشن نشدن ماشین باید بپرسید. چرا که ممکن است صرفا شارژر یا کابل جامپر شما مشکل داشته‌اند و نتوانسته‌اند باتری را به درستی شارژ نمایند. بنابراین بهترین کاری که در گام اول می‌توانید انجام دهید این است که باتری را از ماشین جدا کنید و سراغ تعمیرگاه محله بروید. آنجا می‌توانند باتری را برایتان آزمایش کنند تا ببینید آیا باتری مشکل داشته و نیاز به تعویض دارد یا خیر؟ اگر باتری شما یک باتری سیلدی است و به جایی رسیده است که نمی‌تواند شارژ را نگه دارد متاسفانه‌ای چاره‌ای جز تعویض آن نخواهید داشت.
• اگر ایراد از باتری باشد باید آن را با یک باتری نو تعویض کنید.
• اگر باتری کاملا شارژ شده است و عملکرد مطلوبی دارد اما ماشین شما را استارت نمی‌زند باید سراغ بررسی سلامت کابل‌ها و اتصالات باتری بروید و اگر با سوختگی یا پوسیدگی مواجه نشدید، سفت بودن اتصالات را بررسی کنید.

2. دینام؛ مظنون همیشگی

یک دینام خراب یا ضعیف می‌تواند از شارژ کافی باتری ماشین شما جلوگیری کرده و در نهایت منجر به استارت نخوردن ماشین شما در استفاده بعدی بشود. اگر مشکل دینام حاد باشد حتی نمی‌تواند الکتریسیته کافی برای روشن ماندن ماشین را تامین کند. برای بررسی دینام می‌توانید ماشین را روشن کرده و سپس پایانه مثبت باتری را قطع نمایید. یک دینام با عملکرد مطلوب باید بتواند انرژی لازم برای روشن ماندن خودرو بدون باتری را تامین بکند، اما اگر ماشین خاموش شد، بدانید که دینام شما نیاز به تعویض دارد.

• گاهی اوقات می‌توان با بررسی چراغ‌های داخلی ماشین متوجه مشکل احتمالی دینام شد. اگر چراغ‌ها هنگامی که گاز می‌دهید روشن‌تر شده و وقتی پایتان را از روی پدال گاز برمی‌دارید کم‌رمق‌تر می‌شوند، به احتمال زیاد دینام شما مشکل دارد.
• اگر دینام را از ماشین جدا کنید، بسیاری از تعمیرگاه‌ها می‌توانند آن را آزمایش کنند تا پیش از تعویض آن مطمئن شوید که مشکل از دینام است و نه از بخش دیگری.

3.برای صدای تق تق گوش تیز کنید!

اگر ماشین روشن نمی‌شود اما وقتی استارت می‌زنید صدای تق‌ تق می‌دهد، احتمال اصلی این است که الکتریسیته کافی در باتری برای استارت زدن ماشین وجود ندارد. دلیل این اتفاق ممکن است این باشد که باتری هنگام شارژ به خوبی شارژ نشده است، یا اینکه صرفا باتری بسیار کهنه شده و نمی‌تواند شارژ را درون خود نگه دارد. سعی کنید دوباره باتری را شارژ کنید یا اینکه آن را برای آزمایش به تعمیرگاه ببرید.

• مطمئن شوید باتری اتصالات شارژر یا کابل جامپر هنگام شارژ به خوبی تنظیم شده باشند، در غیر این صورت باتری قادر نخواهد بود که ماشین شما را استارت بزند.
• صدای تق تق نشان می‌دهد که الکتریسیته درون باتری وجود دارد اما آنقدر نیست که بتواند ماشین را روشن کند.

4.ریپ زدن و یاتاغان ماشین؛ جدی‌ترین زنگ خطر باتری!

اگر ماشین پس از شارژ باتری روشن شد اما کمی پس از حرکت، ریپ زد و خاموش شد ممکن است مشکل از دینام باشد. اگر ماشین دوباره روشن بشود و گاز پر کرده اما حرکت نکند و صدای تق تق بدهد (به اصطلاح یاتاقان بزند)، نشان می‌دهد که مشکل ماشین قطعا الکتریکی نیست. مشکل ماشین می‌تواند از سیستم سوختی یا سیستم انتقال هوا باشد.
• ماشین برای عملکرد مطلوب به هوا، سوخت و الکتریسیته نیاز داد.
• در چنین شرایطی متاسفانه باید بگوییم که کاری از شما برنمی‌آید و باید ماشین را نزد مکانیک ببرید تا مشکل را شناسایی و برطرف بنماید.

جمع‌بندی

شروع روز با ماشینی که روشن نشود قطعا شروع خوشایندی نیست، اما بسیاری با مواجهه با چنین مشکلی دچار هراس و اضطراب می‌شوند و فکر می‌کنند مشکل اساسی‌ای برای ماشین‌شان پیش ‌آمده است؛ در صورتی که مشکل به احتمال زیاد صرفا این است که باتری ماشین تخلیه شده است و انرژی لازم برای استارت زدن ماشین را در اختیار ندارد. درست است که خالی شدن باتری دردسرساز است، اما رفع رجوع آن در بیشتر موارد با آموزش‌هایی که در این مقاله دادیم برای هرکسی آسان و بی‌دردسر خواهد بود. اما در نهایت باتری ماشین یک کالای مصرفی است و پس از گذشتن تاریخ مصرفش، کارایی خود را از دست خواهد داد. همان‌طور که در بخش آخر گفتیم در برخی موارد مشکل نه از تخلیه شدن باتری، بلکه از کهنه و خراب شدن آن است. اما در چنین شرایطی باز هم نیازی به نگرانی نیست. چرا که حتی اگر هیچ ایده‌ای هم برای تعویض باتری و خریداری باتری جدید برای ماشین‌تان نداشته باشید، مشاوران ما در آقای باطری با کمال میل به رایگان به شما مشاوره‌های لازم برای خرید باتری جدید را ارائه می‌دهند. ضمنا با خرید از آقای باطری دیگر دردسر رفت و آمد، دغدغه اصل یا تقلبی بودن باتری و همچنین تعویض و نصب باتری جدید را نخواهید داشت؛ چرا که با آقای باطری، تمام محصولات از ضمانت اصالت کالا برخوردار بوده و شامل خدمات پس از فروش و همچنین ارسال، نصب و تست رایگان می‌باشند. بنابراین اگر روزی باتری ماشین‌تان پس از شارژ هم روشن نشد و نیاز به یک باتری نو داشتید، ما را به یاد بیاورید و با ما تماس بگیرید!